Vår auktorisation

Att få hjälp av en begravningsbyrå som kan sin sak är av största vikt vid ett dödsfall. Bästa sättet att försäkra sig om detta är att kontrollera att begravningsbyrån är auktoriserad.

Auktorisationen är garantin för att du får rätt hjälp i en situation när du verkligen behöver det. Åhlbergs Begravningsbyrå är en av de 400 i landet som kan erbjuda den trygghet som en auktorisation innebär.

Vad krävs för att bli auktoriserad?

För att bli en auktoriserad begravningsbyrå krävs att varje medarbetare genomgår den omfattande auktorisationsutbildning som utarbetats av Sveriges Begravningsbyråers Förbund. Du kan se vår auktorisation som en extra trygghet - en försäkran om att du får rätt hjälp och att allt det praktiska runt begravningen tas om hand på bästa tänkbara sätt. När det gäller etik, tystnadsplikt, arbetsmetoder och prisinformation är du garanterad att vi följer auktorisationens stränga regler.

Mer om auktorisationskraven

Vill du ha ytterligare information om alla de krav som ställs på oss som auktoriserad begravningsbyrå går du enklast in på www.begravningar.se >>

Tack vare att det finns 400 begravningsbyråer runtom i Sverige som innehar auktorisationen, har du alltid nära till en begravningsbyrå som kan erbjuda denna ovärderliga trygghet. Var du än befinner dig.

https://www.begravningar.se/reklamationsnamnden